У прес-центрі „Майдан Свободи” пройшов „круглий стіл” на тему: „Комунальні репресії проти мешканців Харкова за участю судової влади”. Учасниками цього заходу були експерт з питань ЖКГ Михайло Гаєвський, голова профспілки підприємців м.Харкова Олександр Шармар, а також споживачі житлово-комунальних послуг, які вважають себе потерпілими від незаконних дій житлово-комунальних підприємств та судів, що розглядають позови до споживачів.
Зокрема, пенсіонерка Раїса Краснокутська розповіла, що кілька років тому Фрунзенським районним судом м.Харкова було винесене рішення про примусове стягнення з неї на користь КП „Вода” заборгованості за спожиту воду. Але про це рішення вона дізналася лише тоді, коли виконавча служба почала стягувати з її пенсії визначену заборгованість. Коли ж пенсіонерка оскаржила незаконне рішення суду, він повністю проігнорував її докази і знову ухвалив рішення на користь КП „Вода”. Інший учасник „круглого столу” Олексій Скворцов розповів про своє намагання безкоштовно встановити лічильники обліку води, як це передбачено чинним законодавством, але суд повністю проігнорував ці вимоги і відмовив споживачу в їх задоволенні.
Також гості прес-центру „Майдан Свободи” розповіли про численні факти порушення житлово-комунальними підприємствами та судами прав споживачів, коли їх змушують сплачувати неіснуючі борги або без попередження відключають від комунальних комунікацій. Зокрема, незалежній експерт з питань ЖКГ Михайло Гаєвський зазначив, що сотні харків’ян і мешканців області потрапляють у ситуацію, коли доводиться оплачувати неіснуючі борги за воду, теплоспоживання, електроенергію, а потім доводити свою правоту у судах.
М. Гаєвський: «По телефонным звонкам, которые ко мне поступают, я могу сказать, что сотни жителей нашего города и области пострадали от коммунальных предприятий. Но на самом деле таких людей значительно больше, ведь многие просто не в силах заниматься этими вопросами и отстаивать свои права в судах. Я хочу сказать, что именно этим и пользуются коммунальщики. Очень часто обманывают пенсионеров и инвалидов, потому что они самые незащищенные. У меня сердце «обливается кровью», но я ничем не могу им помочь. Эти люди обречены, грубо говоря, их просто «съедят».
Щоб не сплачувати за ті послуги, які не надавалися чи надавалися у неповному обсязі, і щоб не платити за неіснуючі борги, незалежній експерт з питань ЖКГ рекомендує дотримуватися трьох основних правил.
М. Гаєвський: «Первое - нужно хранить квитанции о плате по коммунальным платежам 3 года, хотя запасливые люди хранят и дольше. Второе – если вы уже попали в эту ситуацию, то нужно не теряться, а искать источник информации, который бы помог вам выйти из этой ситуации. Но ни в коем случаи не складывать руки и не паниковать. Третье – завести у себя так называемый «джентльменский набор»: Конституцию Украины, Гражданский кодекс, Закон Украины о жилищно-коммунальных услугах, Постановление Кабинета министров № 630 и № 560. И главное: это все нужно прочесть и понять свои права и свои обязанности».
Насамкінець, Михайло Гаєвський повідомив телефон, за яким споживачі комунальних послуг можуть отримувати безкоштовні консультації: 8(057)-343-68-30.
„Майдан Свободи”
Джерело: http://maydan.tv/articles/a232 |