БЮТ і ПР впритул підійшли до внесення змін до Конституції, які,
зокрема, передбачають обрання президента в парламенті, перенесення
виборів до Верховної Ради на 2014 або 2015 роки та запровадження
системи виборів у два тури, за якою абсолютну більшість голосів у
парламенті отримує та політична сила, яка набирає відносну більшість. Яка мета у цього "бліц-крігу"? Перша й найочевидніша – зберегти й законсервувати при владі нинішню компрадорську та вкрай корумповану політичну еліту. З
кожними новими виборами стає дедалі очевиднішим, що народ України давно
переріс політиків. Повільно але упевнено народ вчиться демократії, хоча
політики послідовно звужували його право обирати собі владу – спочатку
запровадили часткове обрання депутатів за партійними списками, згодом –
повне, включно з виборами в регіонах. І от тепер – фактичне, а не
формальне позбавлення народу виборчого права. Вихід для цих безнадійно вчорашніх політиків, як вони вбачають, один – позбавити народ права обирати. Забрати у народу завтра. В
умовах економічної кризи у олігархів бракує грошей на вибори. Це
створює реальний шанс зробити вибори чеснішими. І це їх не влаштовує. Гроші – рушійна сила сучасно української "великої політики". Свого
часу Юлія Тимошенко звинувачувала Віктора Януковича в тому, що його
уряд крав зі швидкістю 60 доларів на секунду. Депутат БЮТ Святослав
Олійник, у свою чергу, компетентно заявляв, що депутати від БЮТ
"прикормлені тендерами", а оточення Юлії Тимошенко боїться після
програшу президентських виборів потрапити за грати. По-простому, союз між такими політичними силами означає "розпил" країни. Ці
егоїстичні мотивації підігрівається цілком очевидним московським
патронатом конституційних змін, що здійснюється безпосередньо через
Кремль та його агентів в Україні. Адже такі конституційні зміни в
остаточному рахунку спрямовані на ліквідацію держави Україна. Керівництво Росії, вочевидь, прагне інституційно підважити здатність країни до існування. Держава
із запропонованим БЮТ і Партією регіонів політичним режимом буде цілком
нежиттєздатна, не матиме внутрішньої підтримки та буде ізольована на
міжнародній арені. Силові структури будуть віддані в управління людям,
яка вважають існування незалежної України неприроднім. Суспільство
буде цілковито усунуто від влади потворною системою виборів, якої не
додумалися запровадити навіть ніде в Африці, і яка фактично не залишить
українцям можливості обирати. Суспільство і його життєві сили
деградуватимуть під потужним тиском. За задумом, це буде смертельний
удар по Україні. Причому слід враховувати вплив світової
економічної кризи на ситуацію в Україні. З дуже високою ймовірністю в
четвертому кварталі цього року в країні не буде бюджету, або він буде з
величезними дірками. Ймовірно, кредит з боку Росії входить у
пакет домовленостей про зміну Конституції. За ці гроші намагатимуться
стримати протести й купити всіх і все, доти, доки силові структури
візьмуть ситуацію під контроль. Паралельно відбудеться підкуп
органів місцевого самоврядування подовженням їхніх повноважень. Після
того можна буде продати, приміром, питання базування російського ЧФ в
Україні після 2017. Потім – ще щось. Потому торгувати територією.
Ініціатори цих змін, вочевидь, сподіваються, що на їх вік вистачить… А Москва розраховує задешево купити Україну. Такого
роду зміни Конституції означатимуть прямий шлях до міжнародної ізоляції
країни на Заході. Вочевидь, це і входить до планів ініціаторів
конституційної реформи. Така ізоляція не стосуватиметься східного
напрямку – Росії, де країну зі скасованими виборами і правом народу
обирати собі владу, зустрінуть з простягнутими руками, особливо по
частинах. Усе це, разом із колосальними міжнародними викликами,
що існують в сучасному світі – смертельна загроза Україні. Один
знайомий депутат із БЮТ заявив мені: "Не кіпішуй. Це ж не означає здачі
Криму". Так це не означає здачі Криму. Це означає здачу всієї України. А
формально і по-суті всі ці кроки означають антиконституційне
позбавлення народу права обирати главу держави, що відбувається
безпосередньо напередодні виборчої кампанії, продовження повноважень
нинішньої Верховної Ради понад встановлений Конституцією термін. Крім
того, в результаті таких змін було б ліквідовано конституційний принцип
рівності громадян, адже передбачається надання преференцій голосові тих
виборців, які голосують за найбільшу політичну силу. Надій в
країні чотири. Перша – президент. Можливо, він згадає, що за
Конституцією є "гарантом державного суверенітету, територіальної
цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод
людини і громадянина", в тому числі, невід’ємного права народу –
обирати собі владу. По-друге, Конституційний Суд. Хоча назагал не
секрет, що в Україні судді залякані й куплені. Власне КС має досвід
"третього" терміну Кучмі. Однак, не виключено, що чинні судді зможуть
заблокувати реформу, згадавши як не про патріотизм, то хоча б про свою
долю та долю своїх дітей і онуків у державі, намальованій такою
"конституційною реформою". Тим більше, що конституційних приводів для блокування такої "реформи" більше, ніж досить. Адже
скасування прямих виборів президента напередодні виборчої кампанії є,
по-суті, маніпуляцією, що порушує невід’ємне виборче право громадян.
Якщо сьогодні українці обирають верховну владу раз на два з половиною
роки (парламент і президента), то за умов парламентської республіки,
реальні вибори відбуватимуться лише раз на п’ять років, та й то,
ймовірно, за постійно маніпульованим виборчим законодавством. Це,
до речі, теоретично може стати причиною непроходження такого проекту
через Конституційний Суд, бо як би там не було, але ж 2,5<5. Як ідеться в статті 5 Конституції, "носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ.
Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить
виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або
посадовими особами. Ніхто не може узурпувати державну владу". Скасування
президентських виборів у розпал виборчої кампанії – що це як не
узурпація? Продовження терміну парламенту – що це як не узурпація? Надання
одним громадянам, які голосують за найбільшу політичну силу, більших
виборчих прав на втілення результатів свого голосування – що це, як не
порушення конституційного принципу рівності громадян? Сьогодні існує Офіційне тлумачення цієї статті Конституції від 5 жовтня 2005, згідно з яким "положення
частини третьої статті 5 Конституції України треба розуміти так, що
народ як носій суверенітету і єдине джерело влади може реалізувати своє
право визначати конституційний лад в Україні шляхом прийняття
Конституції України на всеукраїнському референдумі. Конституція
України забороняє узурпацію належного виключно народові права визначати
і змінювати конституційний лад в Україні державою, її органами або
посадовими особами. Узурпація означає, зокрема,
привласнення переліченими суб'єктами права, яке передусім належить
народові, вносити зміни до Конституції України у спосіб, який порушує
порядок, визначений розділом XIII чинного Основного Закону України, в
тому числі, усунення народу від реалізації його права визначати і
змінювати конституційний лад в Україні. Тому будь-які дії
держави, її органів або посадових осіб, що призводять до узурпації
права визначати і змінювати конституційний лад в Україні, яке належить
виключно народові, є неконституційними і незаконними". Усе
це створює цілком легітимні засади для громадянського опору узурпації.
Адже скасування прямих виборів глави держави, продовження термінів дії
Верховної Ради понад конституційний термін, або скасування принципу
рівності громадян, безумовно, є спробою змінити конституційний лад. І, нарешті, третій чинник опору.
Народ. Близько 80% громадян України підтримує пряме обрання президента,
проти – 6%. Приміром, вступ України до НАТО підтримує значно більше –
близько 30% громадян. Але Верховна Рада постановила ухвалювати рішення
щодо НАТО виключно на референдумі. Одна пані з фракції Партії
регіонів повідомила, що інші регіонали у відповідь на закиди, що народ
виступає проти такого роду реформ, заявляють: "Покажіть нам народ". Схоже, нам усім таки доведеться показати, а то дехто забув. Це
– їхній "ва-банк" і наш шанс, наступний з яких, можливо, буде через
десятиліття. Народ має довести, що любить свою країну більше, ніж
узурпатори – гроші і владу. У всієї цієї кошмарної історії є лише один позитив. Нарешті з усіх зірвано маски. Слова
тих, хто з егоїстичних міркувань намагається смертельно підважити
життєздатність своєї країни, ліквідувати невід’ємне право народу
обирати собі владу, вже нічого не значать.
Джерело: http://pravda.com.ua/news/2009/6/2/95791.htm |